Επαγγέλματα που χάνονται στον χρόνο

Ο χρόνος περνά και αφήνει πίσω του κάποια επαγγέλματα. Μπορούμε να εντοπίσουμε μερικά από αυτά στην εικόνα;

Στη Δικτυακή Πύλη του Υπουργείου Παιδείας μπορούμε να διαβάσουμε για ορισμένα επαγγέλματα του παρελθόντος και να τα γνωρίσουμε καλύτερα.

Επίσης, στα λαογραφικά μουσεία της χώρας μας, όπως το Λαογραφικό Μουσείο Καλλιμασιάς, μπορούμε να δούμε τα υλικά και τα εργαλεία με τα οποία δούλευαν οι παλιοί τεχνίτες και να τα συγκρίνουμε με ανάλογα μέσα εργασίας της εποχής μας.

 

Η οδός Εγνατία στη Θεσσαλονίκη είναι μια από τις παλαιότερες οδούς στην πόλη. Εκεί συγκεντρώνονταν πολλά «παλιά» επαγγέλματα, κάποια από τα οποία επιβιώνουν με δυσκολία και σήμερα. Ας κάνουμε μια βόλτα μέσω του ντοκιμαντέρ της ΕΡΤ.

Η ΕΡΤ στη Βόρειο Ελλάδα: «Χθεσινά επαγγέλματα στην Εγνατία» (βίντεο, 26:02min) [πηγή: Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ]

Στην Κόνιτσα της Ηπείρου έμπειροι τεχνίτες επεξεργάζονται την πέτρα με τέχνη και μεράκι. Μπορούμε να δούμε τη δουλειά τους στο παρακάτω βίντεο.

«Τα Μαστοροχώρια της Κόνιτσας: Τέχνη και τεχνική» (βίντεο, 44:52min) [πηγή: Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ]

 

Σε πολλά σχολεία οι μαθητές, με τη βοήθεια των δασκάλων τους, επισκέφτηκαν επαγγελματίες μιας άλλης εποχής, συζήτησαν μαζί τους και κοινοποίησαν την εμπειρία τους στην ιστοσελίδα του σχολείου τους. Μπορούμε να επισκεφτούμε τέτοιες σχολικές ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, όπως αυτή του 2ου Γυμνασίου Αιγίου.

«Επαγγέλματα που χάνονται» [πηγή: 2ο Γυμνάσιο Αιγίου]

 

Ακόμη και καλλιτέχνες ζωγράφισαν εμπνευσμένοι από αυτό το θέμα, όπως ο Τριαντάφυλλος Ηλιάδης. Ας δούμε κάποια από τα έργα του.

«Ταπεινός αγωνιστής της ζωής»

«Σμιλεύοντας το θεμέλιο λίθο της Μονής»

«Χρόνια σκυφτός στην πάλη με τα δέρματα»

«Στο μονοπάτι της ζωής για την απολαβή του μόχθου»

«Χαμένος στον οίστρο της δημιουργίας του»

[πηγή: επίσημος δικτυακός τόπος του ζωγράφου Τ. Ηλιάδη <http://www.triantafillos-il.com/>]

 

 

 

 

Το παρόν αποτελεί μέρος του ψηφιακού εμπλουτισμού των σχολικών βιβλίων (Ψηφιακό Σχολείο) και διατίθεται μόνο για εκπαιδευτική χρήση και στο πλαίσιο για το οποίο διαμορφώθηκε.